EBT avasi voittotilinsä Peli-Karhujen kustannuksella

Naisten Korisliigassa pelattiin sunnuntaina ainoastaan yksi ottelu, kun Espoo Basket Team avasi voittotilinsä tämän kauden osalta Peli-Karhujen vieraana, hakien voiton lukemin 70-74 (41-32).

Helena Sivula oli isossa roolissa, kun EBT kukisti PeKan. Kuva: Francois Perthuis.

Ottelun avausneljännes kirjattiin terävällä ilmeellä otteluun lähteneelle kotijoukkueelle 22-13. Toisella jaksolla myös EBT sai juonen päästä kiinni, mutta puoliajalle mentiin PeKan yhdeksän pisteen johdossa.

Puoliajalta kentälle asteli sisuuntunut vierasjoukkue joka kuroi eron kolmannen neljänneksen aikana kiinni.

Lotta Aaltosen (15/6) and-onella ja Lotta Eräkankaan (5/3) kolmen pisteen onnistumisella EBT marssi 67-72 -johtoon kaksi minuuttia ennen loppua, mutta emäntien Almesha Jones (18/5) kavensi vielä tilanteen 70-72, jonka jälkeen Morgan Bailey (19/15) kuitenkin nosti loppulukemat lay-upillaan.

Voittajien suurimpiin onnistujiin kuului myös Helena Sivula, joka toi penkiltä tulivoimaa 17 pisteen edestä. Kotijoukkueelta Jonesin lisäksi tehokkaita olivat Roosa Lehtoranta (16/4) ja Amanda Lassiter (15/17).

Lisätiedot: Ottelutilastot