1.2.2012 Suomen Koripalloliitto on nimennyt Äänekosken Huimaa edustavan Madina Alin naisten SM-sarjan kuukauden pelaajaksi. Huima venyi tasoaan merkittävästi nostaneen Alin johdolla tammikuun neljässä ottelussa kolmesti voittoon.

Suoritustasoaan tammikuussa huimasti nostanut Äänekosken Madina Ali pokkaa SM-sarjan kuukauden pelaaja -tittelin. Kuva: Tytti Nuoramo.

Koripallon pääsarjojen kuukauden pelaajat palkitsee Viking Line.
Huima pönkitti asemaansa sarjakakkosena voittamalla tammikuussa mm. sarjakolmosena olevan Peli-Karhut. 182-senttinen Madina Ali puhkoi PeKa-puolustusta ottelussa 27 pisteen edestä.
Sarjakauden aiempina kuukausina alle 15 pisteen keskiarvolla esiintynyt Ali teki tammikuussa keskimäärin 20,0 pistettä ja kauhoi peräti 13,0 levypalloa ottelua kohden. Lisäksi hän jakeli 2,0 syöttöä, kirjautti 1,5 riistoa ja upotti kahden pisteen heittonsa 60,4 prosentin tarkkuudella.
Koripalloliiton yhteistyökumppani Viking Line palkitsee Alin Tukholman-risteilyyn oikeuttavalla lahjakortilla.
Koripalloliitto on palkinnut naisten SM-kauden kuukauden pelaajina aiemmin sarjakärjessä koko kauden porskuttaneen Catzin Jelena Reshetkon (joulukuu) ja Dionne Poundsin (lokakuu) sekä PeKan Rashanda McCantsin (marraskuu).
Suomen tyttöjen maajoukkue suuntaa Ruotsin Södertäljeen huomenna 25.6. alkaviin Pohjoismaiden mestaruuskisoihin. Turnauksen järjestäjämaan Ruotsin kalenterissa häämöttävät elokuiset EM-kisat ovat jo ensimmäisen päivän osalta loppuunmyydyt, mikä kertoo koripallon ja naisten urheilun vahvasta vetovoimasta länsinaapurissa.
Suomen MU18-maajoukkue käynnisti Nordic Championship -turnauksensa voitokkaasti kukistamalla Norjan lukemin 90–77. Vaikka ottelu pysyi pitkään tasaisena ja Norja nousi vielä päätösjakson alussa rinnalle, Suomi ratkaisi kamppailun edukseen vahvalla puolustus- ja levypallopelaamisellaan.
Suomen 18-vuotiaiden poikien maajoukkue käynnistää kesän maajoukkueurakkansa huomenna Ruotsin Södertäljessä pelattavissa Pohjoismaiden mestaruuskisoissa. Turnauksen avausottelussa vastaan asettuu Norja.
Susijengin valmistautuminen kohti keskikesän MM-karsintaikkunaa jatkuu tänään maanantaina Helsingin Mäkelänrinteen Urhea-hallilla. Alkukesän Open Gym -viikkojen jälkeen Susijengi on tiivistynyt 24 pelaajan leiritysryhmäksi kansainvälisen tason eturiveineen.
Suomen Koripalloliitto on valinnut 16-vuotiaiden tyttöjen maajoukkueen Kisakallion leirille, joka pidetään 23.-26.6.2026. Leirille on kutsuttu seuraavat henkilöt.
Viime kaudella Trefl Sopotin Puolan cup-mestaruuteen valmentanut Mikko Larkas, 44, vaihtaa seuraa. Susijenginkin valmennusjohtoon pitkään kuulunut Larkas siirtyy päävalmentajaksi Unkarin suurseuraan ja kestomenestyjään Szolnoki Olaj’hin.
Susijengin kulmakiviin lukeutuva Mikael Jantunen päätti pitkän kautensa Turkin mestaruusjuhliin juhannusaattoiltana, kun hänen edustamansa suurseura Fenerbahce kaatoi Besiktasin neljännessä finaaliottelussa 75–77 (45–40). Täydellistä työtä kahden pisteen heitoissaan tehnyt Jantunen viimeisteli finaalissa 12 pistettä.
Suomen Koripalloliitto on valinnut 15-vuotiaiden poikien maajoukkueen Kisakallion leirille, joka pidetään 15.-17.7.2026. Leirille on kutsuttu seuraavat henkilöt.
Suomalaisen 3x3-koriksen kesä saa näyttävän jatkon, kun 3x3 SM-kiertue saapuu Helsingin Narinkkatorille lauantaina 27. kesäkuuta. Keskelle pääkaupunkia rakennettava kenttä tarjoaa ainutlaatuiset puitteet vauhdikkaalle 3x3-koripallolle, jossa kohtaavat maan parhaat pelaajat ja nousevat tähdet.
Euroopan parhaat mittelevät Espoon Metro Areenalla 17.-20.6.2027, kun Suomi emännöi yhtä neljästä EM-kisojen alkulohkosta.