Jeremiah Woodilla sensaatioilta – vuoden viimeinen Korisliiga-ottelu päättyi Vilppaan voittoon

Salon Vilpas puolusti kotikenttäänsä KTP:tä vastaan konkari Jeremiah Woodin ja ensimmäistä Korisliiga-otteluaan pelanneen Deondre Parks Jr:n johdolla.

Jeremiah Wood haisteli triplatuplaa Vilppaan kotivoitossa. Valokuva on aiemmin pelatusta ottelusta. Kuva: Ville Vuorinen / Korisliiga

Miesten Korisliigassa pelattiin vuoden 2020 viimeisenä otteluiltana suunnitellun kahden pelin sijaan vain yksi, sillä Ura Basketin ja Kobrien kohtaaminen jouduttiin siirtämään mahdollisen korona-altistumisen vuoksi. Parketille pääsivät ainoastaan Salon Vilpas ja KTP-Basket, jotka ottivat mittaa toisistaan Salohallissa.

Illan ainoa kamppailu päättyi kotijoukkueen kirkkaaseen voittoon luvuin 99–62, ja huomion ehdottomaksi keskipisteeksi ottelussa muodostui Vilppaan sentteri Jeremiah Wood. Sekä Korisliigassa että sen ulkopuolella mittavan ammattilaiskokemuksen kerännyt Wood reihui korin alla nimittäin peräti 27 pisteen, 13 levypallon ja kahdeksan koriin johtavan syötön arvoisen suorituksen, joka näin ollen jäi ainoastaan hitusen vajaaksi triplatuplasta.

Woodin kannoilla Vilppaan toiseksi korkeimmalla pistesaldolla rynnisti ensimmäisen Korisliiga-ottelunsa pelannut tuore takamies Deondre Parks Jr, jolle kertyi puolestaan 21.

– Olemme odottaneet jo kauan, että pääsemme pelaamaan, joten tuntui hyvältä olla kentällä. En ole itse pelannut vuoteen, joten tulin niin aggressiivisella otteella peliin, että valmentajan täytyi jopa vähän rauhoitella minua, mutta saimme homman kokoon, kommentoi Parks Ruutu+:n haastattelussa.

KTP:n puolella isoimpia pistesaldoja nähtiin Gregory Manganolta, joka tilastoi 16 pistettä ja kahdeksan levypalloa, sekä Braxton Hugginsilta, jolle kertyi pisteitä 15 ja levypalloja kahdeksan.

Voiton ansiosta Vilpas nousi sarjataulukossa KTP:n edelle ja on nyt Korisliigassa neljännellä sijalla.

Ottelutilastot

Päivitetty