19.2.2021 09:05 Vuodesta 2016 Susijengin pääyhteistyökumppanina toiminut PostNord palkittiin Vuoden sponsorina Sponsorointi & Tapahtumat Awardseissa.
PostNord on toiminut näkyvästi mukana suomalaisessa koripallossa viime vuosina. Yhteistyön myötä on syntynyt vähävaraisia perheitä auttava We deliver -rahasto, jonka avulla autetaan vähävaraisten perheiden pysymistä koripalloharrastuksessa.
Raati valitsi PostNordin Vuoden sponsoriksi kolmen finalistin joukosta.
- Fiilikset ovat kerrassaan mahtavat. Jo pelkkä ehdokkuus tuli meille suurena yllätyksenä, mutta voitto se vasta hyvältä tuntuukin, Suomen Koripalloliiton yhteyspäällikkö ja yhteistyöstä vastaava Jussi Laurila myhäilee.
- Sponsorointi on muuttunut valtavasti viimeisen kymmenen vuoden aikana. On kerrassaan upeaa, että olemme PostNordin kanssa pystynyt vuosi toisen perään yhteisten arvojen pohjalta kehittämään yhteistyötämme nykyiseen muotoonsa. Kun pystymme ottamaan kumppanimme kanssa osaa yhteiskunnallisiin kipukohtiin, koen, että olemme pystyneet tekemään jotain merkittävää.
- On ollut helppo työstää yhteistyötä yhdessä toimivien kollegoiden kanssa. Haluan PostNordin ohella kiittää Koripalloliiton viestinnän ja markkinoinnin asiantuntijakaksikkoa Henri Inkiä ja Ville Olkea tuesta kumppanuuden aikana. Myynti, markkinointi ja viestintä muodostavat organisaatiossamme yhdessä toimivan kokonaisuuden, Laurila kiittelee.
- On upea tunne saada tunnustusta pitkästä kumppanuudesta. Olemme kumppanuuden aikana käyneet melkoisen matkan ja oppineet tuntemaan toisemme. Yksi henkilö, jonka haluaisin mainita tärkeänä linkkinä meidän ideoiden ja toteutuksen välillä on Ville Lipiäinen. Ville on ollut matkalla mukana visualisoimassa ja varmistamassa että saamme tunteen liitettyä osaksi tarinaa. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin, PostNordin asiakaskokemusjohtaja Kati Packalén tunnelmoi.
Yhteisten arvojen pohjalta PostNord ja Koripalloliitto perustivat jouluna 2018 We deliver -rahaston, joka tukee vähävaraisia perheitä pysymään kiinni rakkaassa korisharrastuksessa. Joulukuussa Planet Company -niminen yritys valitsi We deliver -rahaston yhdeksi yhteiskunnallisesti vaikuttavaksi hyväksi teoksi. Kuuden hakukierroksen jälkeen rahasto on vastaanottanut yli 1000 hakumusta ja rahaa on jaettu lähemmäs 100 000 €. We deliver -rahaston toiminta on herättänyt kiinnostusta yli yhteistyörajojen ja se on saanut merkittäviä lahjoituksia yksityishenkilöiltä sekä yrityksiltä.
Vuodesta 2016 Susijengin pääyhteistyökumppanina toiminut PostNord on toiminut näkyvästi mukana suomalaisessa koripallossa. Yhteistyön myötä on syntynyt vähävaraisia perheitä auttava We deliver -rahasto.
Suomen johtava autovaraosa-, lisävaruste- ja huoltopalveluketju Fixus on solminut uuden yhteistyösopimuksen Susijengin ja Susiladiesin kanssa. Lisäksi sopimus kattaa nuorten Pohjoismaiden mestaruuskisat ensi kesänä.
Vuodesta 2016 Susijengin pääyhteistyökumppanina toiminut PostNord on jatkossakin näkyvästi mukana suomalaisessa koripallossa.
Yhdysvaltalainen urheiluvaatemerkki Avia vaatettaa jatkossa kaikki Suomen koripallomaajoukkueet. Avia saapui vuoden alusta yksinoikeudella K-Citymarketeihin, jonka valikoimista löytyy jatkossa Susijengin fanituotteita.
Suomen Koripalloliitto ja K-ryhmän päivittäistavaratoimiala ovat solmineet monivuotisen jatkon yhteistyölleen. Lasten liikuttamiseen keskittyneen yhteistyön jalokiviä ovat olleet alakoululaisille suunnatut Pikkusudet-tapahtumat sekä Pirkka Street Basket -kiertue. Uutena pilottihankkeena käynnistyy mm. yläkoululaisten liikkumisen lisääminen 3x3-koriksen avulla.
Susijengin ja 3 Step IT:n monivuotinen ja menestyksekäs yhteistyö jatkuu uuden sopimuksen myötä ainakin seuraavat kaksi vuotta.
Yle on hankkinut kansainväliseltä koripalloliitolta FIBAlta oikeudet miesten maajoukkuekoripalloon vuoteen 2021 asti. Sopimus sisältää myös oikeuden näyttää kahdet seuraavat EM-kisat, MM-kisat Kiinassa vuonna 2019 ja karsintaottelut sekä vuoden 2019 MM- että 2021 EM-kisoihin.
Suomen Koripalloliitto on julkaissut maajoukkueiden käyttämästä Susi-tunnuksesta päivitetyn version. Virtaviivaistettu Susi-tunnus täydentää koripallon laaja-alaisen visuaalisen ilmeen uudistuksen, jonka myötä eri sarjojen, liiton ja maajoukkueiden tunnukset muodostavat yhtenäisen tunnusperheen.
Suomen Koripalloliitto on jättänyt hakemuksen vuoden 2017 miesten EM-kisojen yhden alkulohkon järjestämisestä. Maailmanlaajuisen lajin arvoturnauksen järjestämisellä Koripalloliitto haluaa tehdä kunniaa vuonna 2017 täydet 100 vuotta täyttävälle Suomelle sekä jatkaa Suomi-koriksen menestystarinaa. Samalla Koripalloliitto hakee järjestettäväkseen 20-vuotiaiden miesten EM-kilpailuja 2016.
Tiistaina 1.9. Ilta-Sanomien ostaja saa lehtensä välissä tuoreimman KORI-lehden, Koripalloliiton lajimarkkinointilehden. Lehdessä pureudutaan Susijengin tulevaan EM-kisaurakkaan. Numerossa mm. Sasu Salinin ja Erik Murphyn henkilökuvat, Suomen alkulohkovastustajien esittely, kisojen seurantaopas ja katsaus Susijunnujen superkesään.
Torstaina 30.7. Ilta-Sanomien ostaja saa lehtensä välissä tuoreimman KORI-lehden, Koripalloliiton lajimarkkinointilehden. Lehdessä pureudutaan Susijengin EM-kisakesään. Numerossa mm. tuoreen Susijengi-kapteenin Shawn Huffin, Gerald Leen sekä tänä kesänä Suomen kansalaisuuden saaneen Jamar Wilsonin haastattelut.
Suomen Koripalloliitto ja Kisakallion Urheiluopisto tekevät historiaa syyskuussa koripallon EM-kilpailuissa Ranskan Montpellierissä, jossa Susijengi pelaa. Ensimmäistä kertaa arvokilpailuihin faneiksi lähteville 1-6 luokilla opiskeleville lapsille ja nuorille järjestetään peruskoulun opetussuunnitelman mukaista ohjaavaa opetusta. Montpellieriin rakentuva koulu toimii kisaviikon Pikkusudet-koulun nimellä.
Olitko syksyllä Bilbaossa tai jännititkö Susijengin MM-pelejä televisiosta? Onko puolisosi, ystäväsi tai lapsesi Susijengi-fani? Ota talteen upeat muistot Suomen ensimmäisistä koripallon MM-kilpailuista tilaamalla Susijengin virallinen MM-kisakuvakirja tai Susijengi-kalentereita pelaajien kuvilla vuodelle 2015! Koripalloliiton yhteistyökumppanin Ifolorin Susijengi-tuotesarjaan on lisätty myös muki omalla kuvalla.
Suomen koripallomaajoukkueen eli Susijengin Petteri Koponen haluaa aktivoida koko suomalaisen koripalloyhteisön mukaan Movemberiin. Movember on kansainvälinen hyväntekeväisyyskampanja, joka kerää varoja eturauhas- ja kivessyövän tutkimukseen sekä miesten terveyden edistämiseen.
Suomen koripallomaajoukkueen viimeisen kymmenen vuoden uskomattoman matkan esittelevä kirja ”Susijengi – Pohjolan perukoilta Euroopan huipulle” on ilmestynyt. Tilaa oma yksilöllinen kappaleesi nyt!
Footbalance System Oy ja Suomen Koripalloliitto ovat solmineet yhteistyösopimuksen, ja näin FootBalancesta tulee Suomen koripallomaajoukkueen Susijengin virallinen yhteistyökumppani. Ammattilaispelaajat ovat käyttäneet FootBalancen yksilöllisiä pohjallisia jo pitkään. Yhteistyön tuloksena FootBalance lanseeraa ainutlaatuiset, Susijengi-grafiikalla varustetut pohjalliset.
Training Centerissa, Lohjan Kisakalliossa. Lohjan kaupunki toivottaa Susijengin lämpimästi tervetuloa Lohjalle järjestämällä koko perheen katukoristapahtuman keskellä kaupunkia, Lohjan torilla. Samalla faneilla on myös mahdollisuus toivottaa Susijengille onnea Bilbaoon, jossa Suomen koripallomaajoukkue pelaa elokuun lopussa historiansa ensimmäiset MM-kisat.
Koripallon MM-kisat lähestyvät, ja Susijengin pitkäaikainen fanituotemyyjä Korispiste tuo joka fanin toivetavarat suomalaisen koripalloväen ulottuville. Korispisteen verkkokaupasta löytyy laatutuotteita joka lähtöön, mm. Li-Ningin valmistamat personoidut pelipaidat ja virallinen Susijengin MM-kisapaita, jota Korispiste myy ainoana jälleenmyyjänä.
Suomen Koripalloliitto on jättänyt kansainväliselle koripalloliitolle (FIBA Europe) hakemuksen vuoden 2015 EM-kisojen yhden alkulohkon järjestämisestä. FIBA Europe julkaisi perjantaina saaneensa ennätysmäärän EM-hakemuksia, kun Suomen ohella järjestelyoikeuksia hakevat Israel, Kroatia, Latvia, Puola, Ranska, Saksa ja Turkki.
Kovassa nosteessa oleva Suomen miesten koripallomaajoukkue Susijengi ja Suomen suosituin rock-kanava Radio Rock ovat allekirjoittaneet monivuotisen yhteistyösopimuksen.