LoKoKo Bisons juhli Divisioona A:n mestaruutta ja nousua Korisliigaan

LoKoKo Bisons voitti kolmannessa finaaliottelussa Torpan Pojat 80-64 (45-36) ja pääsi täten juhlimaan miesten Divisioona A:n mestaruutta. Bisons nousee voiton myötä Korisliigaan viiden vuoden tauon jälkeen.

LoKoKo Bisons palaa Korisliigaan viiden vuoden tauon jälkeen. Kuva: Eveliina Toivola.

Bisons sai koottua puoliaikaan mennessä melkein kymmenen pisteen johdon, jota joukkue lähti suojelemaan. Kolmannella neljänneksellä loimaalaiset onnistuivat pitämään ToPon vain yhdeksässä pisteessä, joten helsinkiläisten kiriyritykset pysyivät kurissa loppuun saakka.

Bisons voitti finaalit otteluvoitoin 3-0.

– Pari ensimmäistä peliä vähän tunnusteltiin ja sitten pistettiin kaasu pohjaan. Nyt tultiin kaasu pohjassa alusta asti, muttei oltu niin hyviä puolustuksellisesti, Vesa Heinonen kommentoi Ruudun haastattelussa.

Bisonsin ylivoimainen ykkönen oli Jalen Canty, joka tehtaili 25 pistettä ja hurjat 22 levypalloa. Tulitukea antoivat Aleksis Spyridonidis (20/5), Juho-Matti Henttonen (12/3) ja Heinonen (11/2).

– Kymmenen kuukauden duuni kiteytyy yhteen hetkeen. Siinä yhdistyy helpotus, onnellisuus ja kaikki mahdollinen, Heinonen riemuitsi.

ToPon paras pistemies oli Juuso Kauppinen, joka heitti 23 pistettä ja napsi kuusi levypalloa.

> Ottelutilastot