Pyrintö joulutauolle toisen Vilpas-voiton myötä

Tampereen Pyrintö otti toisena perättäisenä päivänä mittaa Salon Vilppaasta, kun joukkueet kohtasivat torstai-iltana Salohallissa. Vilpas sai Pyrinnön edellisillan tehoykkösen Damon Williamsin kuriin, mutta tamperelaiset hakivat BJ Raymondin johdolla kauden 14. voittonsa ja siirtyivät joulutauolle lukemin 70–77 (30–39).

Hyvään vireeseen päässeen BJ Raymondin Pyrintö kohtaa seuraavaksi Norrköpingin vieraissa. Kuva: Francois Perthuis.

Molemmat joukkueet olivat selkeästi edellisiltaa raskaammalla jalalla liikkeellä ja Pyrintö onnistui käyttämään hyödykseen Vilppaan tehomiehen Marcus Relphorden poissaoloa kiilaamalla heti alkuminuuteilla 9-20-johtoon.

Vilpas nousi Eero Lehtisen kolmosilla peliin mukaan ja hallitsi kolmatta jaksoa, mutta Pyrintö iski jälleen ja kiskoutui Alex Vaenerbergin, Antti Nikkilän ja BJ Raymondin koreilla 55–63-johtoon heti päätösjakson alussa. Lehtisen ja Vesa-Pekka Laineen kolmoset toivat Vilppaan neljän pisteen päähän, muttei lähemmäs.

– Tämä oli meille viides peli kahdeksaan päivään ja olimme kieltämättä aika väsyneitä henkisesti ja fyysisesti. Kun neljäs jakso alkoi ja ottelua alettiin ratkaista, esitimme hyvää joukkuepuolustusta ja saimme jotain kautta lisäenergiaa, Pyrinnön apuvalmentaja Artem Khvorost pohti.

BJ Raymond (20/6/3 syöttöä) oli voittajien tehokkain yhdessä Kelvin Lewisin (14/6), Antero Lehdon (14/2/3 syöttöä), Petri Heinosen (10/5) ja levyrirohmu Antti Nikkilän (4/14) kanssa.

Vilppaasta Eero Lehtinen (20/4) sivalsi neljä kolmosta. Myös Shawn Atupem (18/7/4 syöttöä) ja Joseph Harris (15/7/5 syöttöä) onnistuivat kelvollisesti.

(Basket.fi)

Lisätietoja: Korisliiga

Päivitetty