26.4.2014 A-tyttöjen ja B-poikien mitalipelit käynnistyivät lauantaina Helsingissä. WB/Capitals I vei A-tyttöjen SM-sarjan finaaliavauksessa lappeenrantalaista Catziä 61-43 (27-18). B-pojissa puolestaan Helsingin NMKY oli Tampereen Pyrintöä vahvempi lopputuloksella 96-75 (45-35).

Moona Hämäläinen kaapi 22 levypalloa A-tyttöjen finaaliavauksessa WB/Capitals I:lle.

HNMKY:n Edon Maxhuni heitti 32 pistettä Pyrintöä vastaan B-pojissa. Kuvat: Tuomas Venhola.
WB/Capitalsin levypallopeli oli silkkaa myrkkyä Catzille, joka hävisi levypallot peräti 68-37. Helsinkiläisten irtopallokoneena kunnostautui Moona Hämäläinen, jonka näppeihin tarttui uskomattomat 22 levypalloa. 187-senttinen sentteri teki lisäksi 18 pistettä.
Myös Ninni Salmi (13/7) ja Evianna Sipilä (11/7) ylsivät kaksinumeroisille pistelukemille WB/Capitalsilta. Catzin ykkönen oli Veera Pirttinen (13/4).
WB/Capitals johtaa ottelusarjaa 1-0. Toinen finaali pelataan sunnuntaina Lappeenrannassa.
HNMKY kasasi kymmenen pisteen eron puoliaikaan mennessä Pyrintö vastaan ja ei suostunut luopumaan johtoasemastaan. Tamperelaiset pääsivät parhaimmillaan neljän pisteen päähän päätösneljänneksellä, mutta helsinkiläiset repivät loppulukemat yli kahteenkymmeneen pisteeseen.
Kvartetti Edon Maxhuni (32/5/4 syöttöä), Tommi Rasi (23/5), Semi Saari (20/9/4 riistoa) ja Jyri Eboreime (15/7/5 riistoa) olivat HNMKY:n voiton pääarkkitehdit. Pyrinnöltä onnistuivat Frans Ryhänen (14/6) ja Aleksi Juutinen (12/9/4 syöttöä).
HNMKY on 1-0-ottelujohdossa. Finaalien toinen osaottelu pelataan sunnuntaina Tampereella.
Suomen 18-vuotiaiden poikien maajoukkue käynnistää kesän maajoukkueurakkansa huomenna Ruotsin Södertäljessä pelattavissa Pohjoismaiden mestaruuskisoissa. Turnauksen avausottelussa vastaan asettuu Norja.
Susijengin valmistautuminen kohti keskikesän MM-karsintaikkunaa jatkuu tänään maanantaina Helsingin Mäkelänrinteen Urhea-hallilla. Alkukesän Open Gym -viikkojen jälkeen Susijengi on tiivistynyt 24 pelaajan leiritysryhmäksi kansainvälisen tason eturiveineen.
Suomen Koripalloliitto on valinnut 16-vuotiaiden tyttöjen maajoukkueen Kisakallion leirille, joka pidetään 23.-26.6.2026. Leirille on kutsuttu seuraavat henkilöt.
Viime kaudella Trefl Sopotin Puolan cup-mestaruuteen valmentanut Mikko Larkas, 44, vaihtaa seuraa. Susijenginkin valmennusjohtoon pitkään kuulunut Larkas siirtyy päävalmentajaksi Unkarin suurseuraan ja kestomenestyjään Szolnoki Olaj’hin.
Susijengin kulmakiviin lukeutuva Mikael Jantunen päätti pitkän kautensa Turkin mestaruusjuhliin juhannusaattoiltana, kun hänen edustamansa suurseura Fenerbahce kaatoi Besiktasin neljännessä finaaliottelussa 75–77 (45–40). Täydellistä työtä kahden pisteen heitoissaan tehnyt Jantunen viimeisteli finaalissa 12 pistettä.
Suomen Koripalloliitto on valinnut 15-vuotiaiden poikien maajoukkueen Kisakallion leirille, joka pidetään 15.-17.7.2026. Leirille on kutsuttu seuraavat henkilöt.
Suomalaisen 3x3-koriksen kesä saa näyttävän jatkon, kun 3x3 SM-kiertue saapuu Helsingin Narinkkatorille lauantaina 27. kesäkuuta. Keskelle pääkaupunkia rakennettava kenttä tarjoaa ainutlaatuiset puitteet vauhdikkaalle 3x3-koripallolle, jossa kohtaavat maan parhaat pelaajat ja nousevat tähdet.
Euroopan parhaat mittelevät Espoon Metro Areenalla 17.-20.6.2027, kun Suomi emännöi yhtä neljästä EM-kisojen alkulohkosta.
WNBA:ssa Awak Kuier nähtiin ensimmäistä kertaa aloitusviisikossa tällä kaudella, kun Dallas Wings voitti hallitsevan mestarin Las Vegas Acesin 66-96 (37-56). Kuier pelasi 27 minuuttia ja tilastoi 7 pistettä, neljä levypalloa, kaksi riistoa ja kaksi torjuntaa.
Koripallotähden nimeä kantava harjoituskeskus suunnattaisiin erityisesti lasten ja nuorten harrastamiseen.