19.9.2000 Suomen Koripalloliiton markkinointipäällikkö Ilkka Kauhanen, 41, siirtyy Suomen Urheilutelevisio Oy:n palvelukseen 1.11.2000 alkaen. Koripalloliiton palveluksessa Kauhanen on toiminut vuodesta 1994 alkaen.
Työssään Kauhanen on vastannut mm. liiton viestinnän johtamisesta sekä TV-asioista.
Helsinki Median, MTV3:n, Suomen Hippoksen, Suomen Liikunnan ja Urheilun omistama uusi digitaalinen urheilukanava aloittaa lähetyksensä ensi vuoden elokuussa. Uudessa yhtiössä Kauhasta odottavat niinikään markkinointipäällikön tehtävät.
- Koripalloliiton puolesta haluan onnitella Kauhasta uusien tehtävien johdosta. Yhteistyömme on vuosien varrella sujunut hienosti ja vaikka Kauhanen Koripalloliitosta lähteekin, toivomme että hänen sydämensä sykkii tulevaisuudessakin koripalloilulle, sanoi Koripalloliiton toiminnanjohtaja Pekka Litmanen.
Uusi markkinointipäällikkö Koripalloliittoon valitaan lähipäivien aikana.
Suomalaisen kirjallisuuden kustantaja WSOY:n ja Susiladiesin vuonna 2021 alkanut yhteistyö jatkuu pitkällä, vuoteen 2027 ja EM-kotikisoihin asti solmitulla sopimuksella.
Lahti Basketball Juniorit ry ja Virnex Group Oy ovat solmineet vuoden jatkosopimuksen yhteistyölle, jolla pyritään liikuttamaan yhä useampaa lasta ja nuorta sekä kannustetaan lahjakkaita pelaajia tukemalla pelaajien maajoukkuetoimintaa. Tuella on vaikutettu jo lähes 150 lapsen harrastamiseen.
K-ryhmän käynnistämä lajirajoja rikkova yhteishanke kannustaa lapsia ja nuoria liikkumaan. Koripalloliiton lisäksi mukana ovat Suomen Palloliitto ja Suomen Tennisliitto, jääkiekkoseuroja sekä LIIKE-kampanjabiisin tehnyt JVG. Hankkeen tavoitteena on järjestää tänä vuonna yli sata maksutonta liikuntatapahtumaa ympäri Suomea, mukaan lukien Pirkka Street Basket -tapahtumia.
Koripalloliiton, PostNordin ja Koripallosäätiön yhteistyön myötä perustettu We deliver -rahasto jakoi helmikuussa 83 stipendiä vähävaraisten perheiden korisharrastusta. Kaikkiaan rahasto on jakanut historiansa aikana jo yli 1000 stipendiä.
Koripalloliiton, PostNordin ja Koripallosäätiön yhteistyön myötä perustettu We deliver -rahasto jakaa tukia jo 15. kerran vähävaraisten perheiden koripalloharrastuksen tukemiseen. Hae tukea keskiviikkoon 31. tammikuuta mennessä.
Suomalainen perheyritys Motonet ja Suomen Koripalloliitto ovat sopineet yhteistyöstä. Motonet aloittaa koripallon juniorimaajoukkueiden toisena pääyhteistyökumppanina. Yhteistyön kohokohtiin kuuluvat heinä–elokuussa Tampereella pelattavat 18-vuotiaiden poikien EM-kisat.
Uuden yhteistyösopimuksen myötä Autosalpa toimii jatkossa kaikkien Suomen koripallomaajoukkueiden yhteistyökumppanina. Sopimus pitää sisällään naisten sekä 18-vuotiaiden miesten EM-kilpailut.
Konsultointi- ja tilintarkastusyhtiö PwC toimii jatkossa Susijengin ja Susiladiesin yhteistyökumppanina. Sopimus on kestoltaan monivuotinen.
Suomen Koripalloliitto on solminut yhteistyösopimuksen Stamenion kanssa. Sopimuksen myötä jatkuu Koripalloliiton järjestämien ottelutapahtumien tuottamista ja ohjaamista koskeva yhteistyö.
Luonnon raaka-aineista energiajuomia ja ravintolisiä valmistava, maailmanlaajuisesti toimiva suomalaisyritys Arctic Nutrition toimii jatkossa Susijengin ja Susiladiesin yhteistyökumppanina. Sopimus on kestoltaan monivuotinen.