Vaihtopenkki siivitti ToPon voittoon Uudessakaupungissa

Kaksi edellistä peliään Korisliigassa hävinnyt Torpan Pojat palasi vahvasti voittajaksi hakemalla maanantaina pisteet Uudestakaupungista. ToPo kaatoi Korihait 77–97 (44–35)-tuloksella.

Calle Lindbomin käsi kävi 20 pisteen edestä ToPon murskatessa LrNMKY:n

Korihait hallitsi ottelun ensimmäistä puoliskoa selkeästi ja venytti kolmannen jakson kolmannella minuutilla johtonsa jo 13 pisteeseen, 50-37. Tässä vaiheessa tapahtui kaksijakoisen pelin käänne.

ToPo käänsi neljässä minuutissa pelin edukseen ja ratkaisi sen viemällä kolmannen jakson puolivälistä päätösjakson alkuun kuusiminuuttisen tylysti 22-0. Korihait hävisi pelin toisen puoliskon peräti 62-33.

– Saimme toisella puoliskolla puolustuksemme toimimaan eikä Korihaille jäänyt enää tilaa tulla korillemme. Henkisesti tärkeätä voittoa rakensivat nyt uudet ratkaisijat, mikä oli erikoisen hienoa, hehkutti ToPon päävalmentaja Tomi Kaminen.

Valmentaja viittasi vaihdosta peliin tulleisiin Carl Lindbomiin (30/3) sekä Sad Niskaseen (13/6/3 riistoa). Lindbomin Korisliigan piste-ennätys syntyi komealla heittopelillä: kakkoset 7/12, kolmoset 4/6, vapaaheitot 4/6. Hyvällä pelipäällä olivat myös Timo Heinonen (16/6) ja Chase Griffin (16/5/3 syöttöä).

Korihaista tilastojen valossa esille pääsivät Cedric Latimer (17/7) ja ensimmäisen liigapelinsä syyskuisen loukkaantumisen jälkeen pelannut Shawn Vanzant (15/3/5 syöttöä).

(STT)