3.1.2020 09:47 Suomen Koripalloliitto ja K-ryhmän päivittäistavaratoimiala ovat solmineet monivuotisen jatkon yhteistyölleen. Lasten liikuttamiseen keskittyneen yhteistyön jalokiviä ovat olleet alakoululaisille suunnatut Pikkusudet-tapahtumat sekä Pirkka Street Basket -kiertue. Uutena pilottihankkeena käynnistyy mm. yläkoululaisten liikkumisen lisääminen 3x3-koriksen avulla.
Vuonna 2015 käynnistynyt yhteistyö Koripalloliiton ja K-ryhmän välillä jatkuu tulevaisuudessa entistä laajempana. Allekirjoitettu sopimus on malliltaan 3+1-vuotinen.
- Olemme äärimmäisen iloisia siitä, että K-ryhmä ja Pirkka ovat jatkossakin merkittävässä roolissa suomalaisessa koripallossa. Yhteistyö jatkuu vastuullisuusteeman ympärillä, jossa keskiössä ovat lapset ja nuoret. Jatkosopimuksemme antaa jatkossakin loistavat työkalut seuroille kehittää omaa toimintaansa ja saada sen avulla uusia lapsia mukaan koriksen pariin, Koripalloliiton myyntijohtaja Timo Vertio avaa.
K-ruokakaupat ja Pirkka ovat olleet merkittävässä roolissa liikuttamassa lapsia. Pirkka Street Basket on liikuttanut Pirkka Pikkusudet -koriskoulujen kanssa tähän mennessä jo yli 85 000 nuorta. Vuonna 2019 katukoriskiertueen rekka pysähtyi 33 kertaa järjestämään ”vuoden hauskinta koulupäivää” ympäri Suomen. Ensi vuonna kiertue sekä Pikkusudet-koriskoulut jatkavat liikuttamista tutuilla ja toimivilla konsepteillaan.
Tulevissa Tokion kesäolympialaisissa uutena lajina nähdään 3x3-koripallo. Lajin Suomen mestaruudesta on kilpailtu kahtena edellisenä kesänä – viime vuonna yli sata joukkuetta osallistui SM-turnauksiin. Jatkossa K-ryhmällä on yksinoikeus SM-kiertueeseen sekä maajoukkuetoimintaan, joka käynnistyy lähitulevaisuudessa.
Lisäksi K-ryhmä käynnistää yhdessä Koripalloliiton kanssa 3x3-koriksen pilottihankkeen, jonka tarkoituksena on lisätä liikettä yläkouluissa. Hankkeen käynnistymisestä tiedotetaan tarkemmin erikseen.
- On hienoa päästä laajentamaan hyvää yhteistyötä, jonka keskipisteenä on lasten ja nuorten hyvinvointi. Yläasteikäisen innostaminen on haaste, jonka haluamme ottaa vastaan. Meillä on jo erittäin hyvä pohja sekä loistavia tuloksia alakoululaisten liikuttamisesta, joten jatkumo on sikäli luonnollinen, kertoo K-ryhmän päivittäistavaratoimialan tavarakaupan johtaja Harri Hovi.
Pirkka-tuotemerkki on tuttu näky suomalaisessa koripallossa Susijengistä Suomen nuorten maajoukkueisiin ja lasten ja nuorten koristapahtumiin saakka. Myös koripallon näkyvyydessä on ollut kumppanuuden myötä piikki.
- Susijengi on tuttu näky nykyään myös suomalaisten jääkaapeissa. On fantastista, että Susijengi tähtipelaajineen on löytynyt pian liki sadasta miljoonasta Pirkka-maitopurkista ja löytyy jatkossakin, Vertio hymyilee.
Lisätiedot:
Timo Vertio, 040-544 9872
Koripalloliitto, myyntijohtaja
Harri Hovi, 050 383 7584
K-ryhmän päivittäistavaratoimiala, tavarakaupan johtaja
K-ruokakauppojen asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-Citymarket, K-Supermarket, K-Market ja Neste K. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia. K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.
Suomen Koripalloliitto on kansainvälisen koripalloliiton (FIBA) jäsen, joka järjestää koripallon kansallista kilpailu-, harrastus- ja koulutustoimintaa. Koripallosarjoissa ”Stadista Sallaan” pelataan vuosittain yli 12 000 ottelua niin nuorten kuin aikuisten sarjoissa. Kotimaista huippukorista tarjoavat naisten ja miesten Korisliigat. Kansainvälisille kentille Koripalloliitto lähettää vuosittain kymmenen ikäluokkamaajoukkuettaan Susijengin johdolla jättämään maailmalle sinivalkoisia tassunjälkiä.
Fixus ja koripallomaajoukkueet ovat solmineet vuoden 2023 kattavan jatkosopimuksen. Suomen johtava autovaraosa-, lisävaruste- ja huoltopalveluketju Fixus on toiminut maajoukkueiden yhteistyökumppanina vuodesta 2020 lähtien.
Susijengi sai Prahassa huiman tuen yli 5000-päiseltä fanijoukolta. Koripalloliitto ja Elämysmatkat toteuttivat Prahassa suuren suosion saaneen Sudenpesän, joka toimi fanien ”olohuoneena”. Nyt on sinun vuorosi kertoa, miten onnistuimme siinä.
Koripallon EM-kisoissa Ranskan Montpellierissä 2015 lanseerattu ja suuren suosion saavuttanut Susikoulu saa jatkoa perjantaina käynnistyvissä koripallon EM-kisoissa Prahassa. Susikoulun oppilaspaikat on loppuun varattu.
Vuodesta 2016 Susijengin pääyhteistyökumppanina toiminut PostNord ja Koripalloliitto ovat solmineet kolmivuotisen jatkosopimuksen. Matkan varrella yhteistyö on syventynyt myös naisten maajoukkueeseen sekä liki 200 000 euroa vähävaraisia avustaneeseen We deliver -rahastoon.
Koripallon EM-kisoissa Ranskan Montpellierissä 2015 lanseerattu ja suuren suosion saavuttanut Susikoulu saa jatkoa Prahassa syyskuussa pelattavissa EM-kisoissa, jossa Susikouluun ovat tervetulleet perusopetuksessa Suomessa opiskelevat Susijengin fanit.
Susijengin ja 3stepIT:n jo vuonna 2014 alkanut menestyksekäs yhteistyö jatkuu uuden sopimuksen myötä ainakin seuraavat kaksi vuotta.
Suomen johtava autovaraosa-, lisävaruste- ja huoltopalveluketju Fixus on solminut uuden yhteistyösopimuksen Susijengin ja Susiladiesin kanssa. Fixus on toiminut vuodesta 2020 maajoukkueiden yhteistyökumppanina.
Vuodesta 2016 Susijengin pääyhteistyökumppanina toiminut PostNord ja Koripalloliitto ovat solmineet jatkosopimuksen. Uuden sopimuksen myötä PostNordista tulee myös naisten maajoukkueen, Susiladiesin pääyhteistyökumppani.
Susijengin ja Koripalloliiton matkakumppani Elämys Sport on aloittanut koko EM-kisojen alkusarjavaiheen kattavien matkapakettien myynnin Prahaan.
Vuodesta 2016 Susijengin pääyhteistyökumppanina toiminut PostNord palkittiin Vuoden sponsorina Sponsorointi & Tapahtumat Awardseissa.
Vuodesta 2016 Susijengin pääyhteistyökumppanina toiminut PostNord on toiminut näkyvästi mukana suomalaisessa koripallossa. Yhteistyön myötä on syntynyt vähävaraisia perheitä auttava We deliver -rahasto.
Suomen johtava autovaraosa-, lisävaruste- ja huoltopalveluketju Fixus on solminut uuden yhteistyösopimuksen Susijengin ja Susiladiesin kanssa. Lisäksi sopimus kattaa nuorten Pohjoismaiden mestaruuskisat ensi kesänä.
Vuodesta 2016 Susijengin pääyhteistyökumppanina toiminut PostNord on jatkossakin näkyvästi mukana suomalaisessa koripallossa.
Yhdysvaltalainen urheiluvaatemerkki Avia vaatettaa jatkossa kaikki Suomen koripallomaajoukkueet. Avia saapui vuoden alusta yksinoikeudella K-Citymarketeihin, jonka valikoimista löytyy jatkossa Susijengin fanituotteita.
Susijengin ja 3 Step IT:n monivuotinen ja menestyksekäs yhteistyö jatkuu uuden sopimuksen myötä ainakin seuraavat kaksi vuotta.
Yle on hankkinut kansainväliseltä koripalloliitolta FIBAlta oikeudet miesten maajoukkuekoripalloon vuoteen 2021 asti. Sopimus sisältää myös oikeuden näyttää kahdet seuraavat EM-kisat, MM-kisat Kiinassa vuonna 2019 ja karsintaottelut sekä vuoden 2019 MM- että 2021 EM-kisoihin.
Suomen Koripalloliitto on julkaissut maajoukkueiden käyttämästä Susi-tunnuksesta päivitetyn version. Virtaviivaistettu Susi-tunnus täydentää koripallon laaja-alaisen visuaalisen ilmeen uudistuksen, jonka myötä eri sarjojen, liiton ja maajoukkueiden tunnukset muodostavat yhtenäisen tunnusperheen.
Suomen Koripalloliitto on jättänyt hakemuksen vuoden 2017 miesten EM-kisojen yhden alkulohkon järjestämisestä. Maailmanlaajuisen lajin arvoturnauksen järjestämisellä Koripalloliitto haluaa tehdä kunniaa vuonna 2017 täydet 100 vuotta täyttävälle Suomelle sekä jatkaa Suomi-koriksen menestystarinaa. Samalla Koripalloliitto hakee järjestettäväkseen 20-vuotiaiden miesten EM-kilpailuja 2016.
Tiistaina 1.9. Ilta-Sanomien ostaja saa lehtensä välissä tuoreimman KORI-lehden, Koripalloliiton lajimarkkinointilehden. Lehdessä pureudutaan Susijengin tulevaan EM-kisaurakkaan. Numerossa mm. Sasu Salinin ja Erik Murphyn henkilökuvat, Suomen alkulohkovastustajien esittely, kisojen seurantaopas ja katsaus Susijunnujen superkesään.
Torstaina 30.7. Ilta-Sanomien ostaja saa lehtensä välissä tuoreimman KORI-lehden, Koripalloliiton lajimarkkinointilehden. Lehdessä pureudutaan Susijengin EM-kisakesään. Numerossa mm. tuoreen Susijengi-kapteenin Shawn Huffin, Gerald Leen sekä tänä kesänä Suomen kansalaisuuden saaneen Jamar Wilsonin haastattelut.