3.1.2020 09:47 Suomen Koripalloliitto ja K-ryhmän päivittäistavaratoimiala ovat solmineet monivuotisen jatkon yhteistyölleen. Lasten liikuttamiseen keskittyneen yhteistyön jalokiviä ovat olleet alakoululaisille suunnatut Pikkusudet-tapahtumat sekä Pirkka Street Basket -kiertue. Uutena pilottihankkeena käynnistyy mm. yläkoululaisten liikkumisen lisääminen 3x3-koriksen avulla.
Vuonna 2015 käynnistynyt yhteistyö Koripalloliiton ja K-ryhmän välillä jatkuu tulevaisuudessa entistä laajempana. Allekirjoitettu sopimus on malliltaan 3+1-vuotinen.
- Olemme äärimmäisen iloisia siitä, että K-ryhmä ja Pirkka ovat jatkossakin merkittävässä roolissa suomalaisessa koripallossa. Yhteistyö jatkuu vastuullisuusteeman ympärillä, jossa keskiössä ovat lapset ja nuoret. Jatkosopimuksemme antaa jatkossakin loistavat työkalut seuroille kehittää omaa toimintaansa ja saada sen avulla uusia lapsia mukaan koriksen pariin, Koripalloliiton myyntijohtaja Timo Vertio avaa.
K-ruokakaupat ja Pirkka ovat olleet merkittävässä roolissa liikuttamassa lapsia. Pirkka Street Basket on liikuttanut Pirkka Pikkusudet -koriskoulujen kanssa tähän mennessä jo yli 85 000 nuorta. Vuonna 2019 katukoriskiertueen rekka pysähtyi 33 kertaa järjestämään ”vuoden hauskinta koulupäivää” ympäri Suomen. Ensi vuonna kiertue sekä Pikkusudet-koriskoulut jatkavat liikuttamista tutuilla ja toimivilla konsepteillaan.
Tulevissa Tokion kesäolympialaisissa uutena lajina nähdään 3x3-koripallo. Lajin Suomen mestaruudesta on kilpailtu kahtena edellisenä kesänä – viime vuonna yli sata joukkuetta osallistui SM-turnauksiin. Jatkossa K-ryhmällä on yksinoikeus SM-kiertueeseen sekä maajoukkuetoimintaan, joka käynnistyy lähitulevaisuudessa.
Lisäksi K-ryhmä käynnistää yhdessä Koripalloliiton kanssa 3x3-koriksen pilottihankkeen, jonka tarkoituksena on lisätä liikettä yläkouluissa. Hankkeen käynnistymisestä tiedotetaan tarkemmin erikseen.
- On hienoa päästä laajentamaan hyvää yhteistyötä, jonka keskipisteenä on lasten ja nuorten hyvinvointi. Yläasteikäisen innostaminen on haaste, jonka haluamme ottaa vastaan. Meillä on jo erittäin hyvä pohja sekä loistavia tuloksia alakoululaisten liikuttamisesta, joten jatkumo on sikäli luonnollinen, kertoo K-ryhmän päivittäistavaratoimialan tavarakaupan johtaja Harri Hovi.
Pirkka-tuotemerkki on tuttu näky suomalaisessa koripallossa Susijengistä Suomen nuorten maajoukkueisiin ja lasten ja nuorten koristapahtumiin saakka. Myös koripallon näkyvyydessä on ollut kumppanuuden myötä piikki.
- Susijengi on tuttu näky nykyään myös suomalaisten jääkaapeissa. On fantastista, että Susijengi tähtipelaajineen on löytynyt pian liki sadasta miljoonasta Pirkka-maitopurkista ja löytyy jatkossakin, Vertio hymyilee.
Lisätiedot:
Timo Vertio, 040-544 9872
Koripalloliitto, myyntijohtaja
Harri Hovi, 050 383 7584
K-ryhmän päivittäistavaratoimiala, tavarakaupan johtaja
K-ruokakauppojen asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-Citymarket, K-Supermarket, K-Market ja Neste K. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia. K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.
Suomen Koripalloliitto on kansainvälisen koripalloliiton (FIBA) jäsen, joka järjestää koripallon kansallista kilpailu-, harrastus- ja koulutustoimintaa. Koripallosarjoissa ”Stadista Sallaan” pelataan vuosittain yli 12 000 ottelua niin nuorten kuin aikuisten sarjoissa. Kotimaista huippukorista tarjoavat naisten ja miesten Korisliigat. Kansainvälisille kentille Koripalloliitto lähettää vuosittain kymmenen ikäluokkamaajoukkuettaan Susijengin johdolla jättämään maailmalle sinivalkoisia tassunjälkiä.
Suomen johtava autovaraosa-, lisävaruste- ja huoltopalveluketju Fixus on solminut uuden yhteistyösopimuksen Susijengin ja Susiladiesin kanssa. Lisäksi sopimus kattaa nuorten Pohjoismaiden mestaruuskisat ensi kesänä.
Vuodesta 2016 Susijengin pääyhteistyökumppanina toiminut PostNord on jatkossakin näkyvästi mukana suomalaisessa koripallossa.
Yhdysvaltalainen urheiluvaatemerkki Avia vaatettaa jatkossa kaikki Suomen koripallomaajoukkueet. Avia saapui vuoden alusta yksinoikeudella K-Citymarketeihin, jonka valikoimista löytyy jatkossa Susijengin fanituotteita.
Susijengin ja 3 Step IT:n monivuotinen ja menestyksekäs yhteistyö jatkuu uuden sopimuksen myötä ainakin seuraavat kaksi vuotta.
Yle on hankkinut kansainväliseltä koripalloliitolta FIBAlta oikeudet miesten maajoukkuekoripalloon vuoteen 2021 asti. Sopimus sisältää myös oikeuden näyttää kahdet seuraavat EM-kisat, MM-kisat Kiinassa vuonna 2019 ja karsintaottelut sekä vuoden 2019 MM- että 2021 EM-kisoihin.
Suomen Koripalloliitto on julkaissut maajoukkueiden käyttämästä Susi-tunnuksesta päivitetyn version. Virtaviivaistettu Susi-tunnus täydentää koripallon laaja-alaisen visuaalisen ilmeen uudistuksen, jonka myötä eri sarjojen, liiton ja maajoukkueiden tunnukset muodostavat yhtenäisen tunnusperheen.
Suomen Koripalloliitto on jättänyt hakemuksen vuoden 2017 miesten EM-kisojen yhden alkulohkon järjestämisestä. Maailmanlaajuisen lajin arvoturnauksen järjestämisellä Koripalloliitto haluaa tehdä kunniaa vuonna 2017 täydet 100 vuotta täyttävälle Suomelle sekä jatkaa Suomi-koriksen menestystarinaa. Samalla Koripalloliitto hakee järjestettäväkseen 20-vuotiaiden miesten EM-kilpailuja 2016.
Tiistaina 1.9. Ilta-Sanomien ostaja saa lehtensä välissä tuoreimman KORI-lehden, Koripalloliiton lajimarkkinointilehden. Lehdessä pureudutaan Susijengin tulevaan EM-kisaurakkaan. Numerossa mm. Sasu Salinin ja Erik Murphyn henkilökuvat, Suomen alkulohkovastustajien esittely, kisojen seurantaopas ja katsaus Susijunnujen superkesään.
Torstaina 30.7. Ilta-Sanomien ostaja saa lehtensä välissä tuoreimman KORI-lehden, Koripalloliiton lajimarkkinointilehden. Lehdessä pureudutaan Susijengin EM-kisakesään. Numerossa mm. tuoreen Susijengi-kapteenin Shawn Huffin, Gerald Leen sekä tänä kesänä Suomen kansalaisuuden saaneen Jamar Wilsonin haastattelut.
Suomen Koripalloliitto ja Kisakallion Urheiluopisto tekevät historiaa syyskuussa koripallon EM-kilpailuissa Ranskan Montpellierissä, jossa Susijengi pelaa. Ensimmäistä kertaa arvokilpailuihin faneiksi lähteville 1-6 luokilla opiskeleville lapsille ja nuorille järjestetään peruskoulun opetussuunnitelman mukaista ohjaavaa opetusta. Montpellieriin rakentuva koulu toimii kisaviikon Pikkusudet-koulun nimellä.
Olitko syksyllä Bilbaossa tai jännititkö Susijengin MM-pelejä televisiosta? Onko puolisosi, ystäväsi tai lapsesi Susijengi-fani? Ota talteen upeat muistot Suomen ensimmäisistä koripallon MM-kilpailuista tilaamalla Susijengin virallinen MM-kisakuvakirja tai Susijengi-kalentereita pelaajien kuvilla vuodelle 2015! Koripalloliiton yhteistyökumppanin Ifolorin Susijengi-tuotesarjaan on lisätty myös muki omalla kuvalla.
Suomen koripallomaajoukkueen eli Susijengin Petteri Koponen haluaa aktivoida koko suomalaisen koripalloyhteisön mukaan Movemberiin. Movember on kansainvälinen hyväntekeväisyyskampanja, joka kerää varoja eturauhas- ja kivessyövän tutkimukseen sekä miesten terveyden edistämiseen.
Suomen koripallomaajoukkueen viimeisen kymmenen vuoden uskomattoman matkan esittelevä kirja ”Susijengi – Pohjolan perukoilta Euroopan huipulle” on ilmestynyt. Tilaa oma yksilöllinen kappaleesi nyt!
Footbalance System Oy ja Suomen Koripalloliitto ovat solmineet yhteistyösopimuksen, ja näin FootBalancesta tulee Suomen koripallomaajoukkueen Susijengin virallinen yhteistyökumppani. Ammattilaispelaajat ovat käyttäneet FootBalancen yksilöllisiä pohjallisia jo pitkään. Yhteistyön tuloksena FootBalance lanseeraa ainutlaatuiset, Susijengi-grafiikalla varustetut pohjalliset.
Training Centerissa, Lohjan Kisakalliossa. Lohjan kaupunki toivottaa Susijengin lämpimästi tervetuloa Lohjalle järjestämällä koko perheen katukoristapahtuman keskellä kaupunkia, Lohjan torilla. Samalla faneilla on myös mahdollisuus toivottaa Susijengille onnea Bilbaoon, jossa Suomen koripallomaajoukkue pelaa elokuun lopussa historiansa ensimmäiset MM-kisat.
Koripallon MM-kisat lähestyvät, ja Susijengin pitkäaikainen fanituotemyyjä Korispiste tuo joka fanin toivetavarat suomalaisen koripalloväen ulottuville. Korispisteen verkkokaupasta löytyy laatutuotteita joka lähtöön, mm. Li-Ningin valmistamat personoidut pelipaidat ja virallinen Susijengin MM-kisapaita, jota Korispiste myy ainoana jälleenmyyjänä.
Suomen Koripalloliitto on jättänyt kansainväliselle koripalloliitolle (FIBA Europe) hakemuksen vuoden 2015 EM-kisojen yhden alkulohkon järjestämisestä. FIBA Europe julkaisi perjantaina saaneensa ennätysmäärän EM-hakemuksia, kun Suomen ohella järjestelyoikeuksia hakevat Israel, Kroatia, Latvia, Puola, Ranska, Saksa ja Turkki.
Kovassa nosteessa oleva Suomen miesten koripallomaajoukkue Susijengi ja Suomen suosituin rock-kanava Radio Rock ovat allekirjoittaneet monivuotisen yhteistyösopimuksen.
Kesän 2013 EM-kisoissa korishuuman aikaan saanut Susijengi tarjoilee elokuussa 2014 kotiyleisölleen Helsingin Jäähallissa kaksi namupalaa. EM-hopeamitalisti Liettua kohtaa Susijengin Suomen Koripalloliiton 75-vuotisjuhlaottelussa 4. elokuuta, ja yhdeksänneksi maailmanlistalla rankattu Australia saapuu ”Sudenpesään” runsas viikko myöhemmin (12.8.).
Microsoft Devices –yhteistyö on käynnistynyt Susijengin osalta lennokkaasti. Tiistaina startanneella Lumia-rekkakiertueella on mukana ympäri Suomen Susijengin pelaajaedustaja – jokaisena tapahtumapäivänä. Susijengin pelaajat jakavat kiertueella nimikirjoituksia, ottavat fanikuvia sekä ovat haastettavissa vapaaheittokisaan.