Koriskokemus - UKK

Kenelle Koriskokemus-kanavan kautta voi antaa palautetta?
Palautetta voi antaa Koripalloliitolle tai suoraan valitsemalleen koripalloseuralle. Palautteen voi antaa seuratoimijan, valmentajan, vapaaehtoisen, toimitsijan, tuomarin, joukkueenjohtajan, vanhemman, pelaajan tai katsojan roolissa. Palautekanavan kielivaihtoehdot ovat suomi ja englanti.

Missä muodossa palautteet kerätään?
Palautekanava toimii osoitteessa basket.fi/koriskokemus. Koripalloseuralle tai maajoukkuetapahtumalle kohdistetussa palautteessa lomake edellyttää sekä numeerisen arvion (asteikolla 1–7) että perustelun arviolle. Koripalloliitolle suunnatussa palautteessa lomake vaatii sekä numeerisen yleisarvosanan että liiton eri toimintojen numeerisen arvioinnin (asteikolla 1–7). Liitolle on mahdollista jättää myös avoin palaute.

Ovatko palautteet anonyymejä?
Palautteet ovat täysin anonyymejä. Halutessaan palautteen antaja voi pyytää yhteydenottoa palautteen tiimoilta.

Kuka palautteet lukee? Miten ne käsitellään?
Palautelomakkeen kautta kertyy sekä numeerista dataa että avoimia vastauksia. Tekoäly analysoi vastaukset ja raportoi koriskokemuksiin positiivisesti tai negatiivisesti vaikuttavista tekijöistä. Ensivaiheessa liitto hallinnoi palautteiden käsittelyä, mutta jatkossa aktiivisesti palautetta keräävät seurat voivat myös itse seurata tuottamiensa koriskokemusten laatua ja kehitystä. Tekoälyn avulla voidaan automaattisesti tunnistaa kriittisiä kehityskohteita ja reagoida niihin nopeasti. Palautteet, joissa toivotaan yhteydenottoa, ohjataan asiasta vastaavalle henkilölle. 

Mistä seura saa tietoa sille kohdistetusta palautteesta?
Ensivaiheessa Koripalloliitto hallinnoi palautevastauksia ja välittää niistä tietoa seuroille. Kun palautetta alkaa kertyä, seuroille voidaan avata pääsy omaan dashboardiin, jossa seura voi itse tutkia saamaansa palautetta.

Miten seura voi hyödyntää palautetta?
Seura saa valmiiksi analysoitua tietoa siitä, miten eri sidosryhmät kokevat seuran kanssa toimimisen. Palaute auttaa suunnittelemaan seuran toimintaa, lisäämään sidosryhmien arvostamia toimintatapoja ja kehittämään niitä osa-alueita, joihin sidosryhmät eivät ole tyytyväisiä.

Seuroille jaetaan valmiita materiaaleja, kuten tulostettava lappu, verkkosivutekstit ja valmiita somejulkaisupohjia, joiden avulla seurat voivat pyytää sidosryhmiltään palautetta. Materiaaleja kannattaa hyödyntää digikanavien lisäksi seuran tapahtumissa, toimistolla, turnauksissa, liikuntasalien ilmoitustauluilla ja muissa sopivissa paikoissa.