Kentältä johtajuuteen 2021 – mentoriohjelman Kick off!

30.3.2021 14:11 Tapahtumassa pyritään vastaamaan: Mitä mentorointi on? Miten mentorointi avuksi valmennukseen ja seuratyöhön? Mitä hyötyä mentoroinnista on? Kuinka ohjelmaan mukaan?

Koripallossa toista vuotta käynnissä oleva Kentältä johtajuuteen – mentoriohjelma tukee koripalloilijoiden siirtymistä työelämään, ammatillista kehittymistä ja urasuunnittelua. Mentoreina toimivat koripallotaustaiset asiantuntijat, jotka haluavat jakaa työelämäkokemustaan ja -näkemystään sekä ammatillisia verkostojaan.

Kaikille avoimessa verkkotapahtumassa pe 9.4. klo 14-15.15 asiantuntijavieraat avaavat yleisölle omasta näkökulmastaan mentorointia.
 

OHJELMA

Avaussanat juontaja Taru Tuukkanen: Mitä olen oppinut FIBA:n Time Out -projektissa?
1. Mikko Simon: Mitä on mentorointi? Kuinka hyödyntää mentorointia ja mitä siitä mentorina hyödyn?
2. Maikku Miettinen: Miten mentorointi avuksi seuratyöhön ja valmennukseen?
3. Shawn Huff: Olin mentoroitavana ja se avasi minulle uuden maailman!
4. Taru Tuukkanen: Kuinka tulla mukaan mentoriohjelmaan?
5. Yleisökeskustelu mentorointikokemuksista ja tutustumista toisiin mukana oleviin. Keskustelu voi jatkua klo 15.15 jälkeenkin.

ILMOITTAUDU


Mentorointi on kokemusten, näkemysten ja osaamisen välittämistä henkilöltä toiselle. Se on ikivanha tapa, jolla kokenut henkilö siirtää osaamistaan ja tietoaan kehittymishaluiselle parille. Se ei ole sattumanvaraisia kahvihetkiä kuulumisia vaihdellen vaan tavoitteellinen prosessi. Onnistumisen edellytyksiä mentorointiprosessissa ovat: Tavoitteellisuus, vuorovaikutteisuus, luottamus, sitoutuminen, tapaamisiin valmistautuminen ja kiireettömyys.


Liity mukaan oppimaan uutta ja kuulemaan mentoriohjelmasta lisää!
 
Tapahtuman järjestää Finnish Basketball Hall of Fame - Koripallomuseo ja sen alumnit
 
 
29.11.2021 13:50 Koripallomuseo

Vuoden Korisalumnit palkittiin Gaalassa

Vuoden 2021 Korisalumnit Jari Raitanen ja Satu Saarteinen ovat olleet alusta asti kehittämässä alumnitoimintaa Suomeen.

21.11.2021 13:58 Koripallomuseo

Korislehti Ribari 2/2021 julkaistu

Korisalumnien toteuttama lehti on julkaistu verkossa ja tuhannen kappaleen painoksena. Sisältönä on taas rautaisannos koripalloa monesta eri näkökulmasta.

13.11.2021 20:05 Koripallomuseo

Juhlavassa Gaalassa Hall of Fame täydentyi kuudella lajilegendalla

Hilton Strand kokosi lauantai-iltana koripalloalumnit yhteen juhlimaan ja kunnioittamaan Hall of Fame 2021-ikäluokkaa.

3.11.2021 16:52 Koripallomuseo

Koripallomuseo Forssaan? -piennäyttely avautuu perjantaina

Perjantaina 5.11. kello 14.00 avautuu Forssan Citymarketissa piennäyttely, jossa on esillä niin maajoukkueiden kuin forssalaisen koripalloilun historiaa.

29.10.2021 11:26 Koripallomuseo

Koripallon Alumnigaala lähestyy - viikko ilmoittautumisaikaa

Koko korisväkeä yhdistävä rento ja välitön tapahtuma järjestetään Helsingissä Hilton Strandissa lauantaina 13.11. kello 18–23.

14.10.2021 06:37 Koripallomuseo

Koripallomuseo Forssaan?

Forssan kaupunki ja Koripallomuseoyhdistys selvittävät Koripallomuseon syntyedellytyksiä Forssaan yhteistyössä Koripalloliiton ja Urheilumuseon kanssa. Hankkeelle avataan piennäyttely Forssan Citymarketiin.

17.9.2021 08:36 Koripallomuseo

Koripallon Alumnigaalaa juhlitaan 13.11. Hilton Strandissa

Syyskuulta marraskuulle koronatilanteen takia siirtynyt Gaala kokoaa korisihmiset yhteiseen illanviettoon, jossa mm. julkistetaan Hall of Fame 2021.

20.8.2021 13:36 Koripallomuseo

Koripallomuseotyöstä hopeinen ansiomerkki Jari Toivoselle

Lähes kaksitoista vuotta Koripallomuseon työtehtävissä mukana ollut ja toimintaa kehittänyt Jari Toivonen palkittiin Koripalloliiton hopeisella ansiomerkillä.

6.8.2021 13:37 Koripallomuseo

Meral Bedretdin mukana mentoriohjelmassa

Mentoriohjelma tukee koripalloilijoiden siirtymistä työelämään, ammatillista kehittymistä ja urasuunnittelua. Meral Bedretdin kertoo osallistumisestaan ohjelmaan.

28.7.2021 09:03 Koripallomuseo

Koripallon Alumnigaalan ajankohta muuttuu koronatilanteen takia

Alumnigaala (alkuperäinen ajankohta 4.9.) joudutaan siirtämään vallitsevan ja heikentyneen koronatilanteen takia.

24.6.2021 13:37 Koripallomuseo

Koripallomuseoyhdistyksen hallitus nimetty ja jäseneksi liittyminen

Koripallomuseoyhdistys ry:n vuosikokous pidettiin 15.6. ja sen jälkeen hallitus on jo järjestäytynyt.

2.6.2021 13:15 Koripallomuseo

Koripallomuseoyhdistys ry:n vuosikokous tiistaina 15.6. klo 17.30 verkossa

Koripallomuseoyhdistys ry vastaa museotoiminnasta, kunniagalleriasta ja alumnitoiminnasta.

15.5.2021 15:56 Koripallomuseo

Basket & Popcorn – sunnuntaina klo 18 alkaen

Korisalumnien toteuttaman monipuolisen viihdeohjelman linkki.

30.4.2021 09:12 Koripallomuseo

Basket & Popcorn 2021 - korislähetys 16.5.

Ohjelmassa käsitellään koripalloa laidasta laitaan laajan vierasjoukon avulla. Juontajina iki-ihanat Vilma Kesänen ja Ilpo Rantanen.

22.4.2021 10:06 Koripallomuseo

Finnish Basketball Hall of Fame käynnistää strategiaprosessin

Strategiatyön tavoite on terävöittää ja selkiyttää kokonaisuutta, johon on perinteisesti kuulunut museo- ja näyttelytyö, alumnitoiminta, sekä kunniagalleria.

15.4.2021 09:27 Koripallomuseo

Mitä mentorointi tarkoittaa?

Koripallomuseo järjesti Kentältä johtajuuteen -mentoriohjelman infotilaisuuden verkossa kertomaan, mitä mentoroinnilla tarkoitetaan ja kenelle ohjelma on suunnattu.

18.3.2021 07:18 Koripallomuseo

Kuinka pääsen ulkomaille pelaamaan koripalloa?

Perjantaina 19.3. kello 14-15 verkkotilaisuus, jossa kerrotaan korispelaajille ulkomaan kokemuksista, sekä käytännön tasolla, kuinka järjestelyt lähtöön toimivat.

12.3.2021 07:15 Koripallomuseo

Mentoriohjelma käynnistynyt - koripallo edelläkävijänä nuorten urasuunnittelussa

Koripalloilija hae mukaan saamaan tukea opiskeluun, työelämään tai koripallouraan. Tutustu myös tapahtumatarjontaan, jossa kerrotaan mm. ulkomaille lähtömahdollisuuksista.

5.3.2021 06:13 Koripallomuseo

1980- ja 1990-lukujen maajoukkueseikkailut

Yhteisötapahtuma verkossa naisten maajoukkuetta edustaneille ja kaikille aiheesta kiinnostuneille lauantaina 13.3. kello 20 alkaen. Liity mukaan kuuntelemaan tarinoita ja osallistu itsekin!

1.3.2021 20:45 Koripallomuseo

Korispelaaja – kaipaatko koronatilanteesta johtuen henkistä tukea?

Urheilupsykologi: Nyt ei tarvitse jäädä yksin opiskelumurheiden kanssa vaan konkreettista apua on saatavilla!

Näytä lisää vastaavia